Higiena cyfrowa

19.04.2024 Kategoria:

Higiena cyfrowa

Jak rozmawiać w szkole o higienie cyfrowej?

Można rozwijać teorie, które i tak dla dzieci są tylko strumieniem słów, ale można też inaczej.

Korzystając z inspiracji    Pan Belfer - nauczyciel z Internetów zrobiliśmy ciekawe doświadczenie.

Zadaliśmy sobie następujące pytania?

  1. Co badamy?
  2. Czy i dlaczego kolejność dodawanych „sfer” ma znaczenie?
  3. Na co i dlaczego warto postawić?
  4. Czy zawsze mieści się tyle samo kropel i co to może oznaczać?
  5. Jakie „sfery” i dlaczego byś jeszcze dodał?
  6. Czy chcesz spróbować jeszcze raz i poszukać lepszej równowagi dla siebie?

 

Młodzi ludzie w działaniu (na „dobie – 24 godzinach”), czyli monecie, mieli za pomocą pipety zmieścić aktywności, które są dla nich mniej ważne, ważne i najważniejsze.

Zaczynali rozumieć znaczenie RÓWNOWAGI.

Zauważyli, że każda, nawet najmniejsza kropla „aktywności” ma znaczenie.

Oj,  zrobiło to na nich wrażenie…

 

Dziękuję młodzieży za ogromne zaangażowanie

Był to też niejako wstęp do realizacji kolejnej części projektu profilaktycznego Godzina dla Młodych Głów, ale o tym  już za niedługo.

Galeria zdjęć


Zapisano